Vor putea solicita servicii fără a se prezenta la bancă
Moldovenii care vor să beneficieze de serviciile bancare, cele ale organizațiilor de creditare nebancară, ale asociațiilor de economii și împrumuturi, precum și operatorilor de asigurări pe viață, nu vor mai fi nevoiți să se prezinte la sediul acestora. Banca Națională a Moldovei a aprobat un regulament care facilitează utilizarea metodelor electronice de identificare, precum identificarea video, semnătura electronică și soluțiile de verificare automată. Această normă se aplică și clienților existenți, care își pot actualiza datele de la distanță.
Potrivit unui comunicat al BNM, noile norme le permit utilizatorilor serviciilor bancare să beneficieze de acces rapid la serviciile financiare, proces care necesita anterior timp și efort suplimentare. Noul regulamentul prevede utilizarea soluțiilor digitale inovatoare, adaptate la nevoile fiecărui client, dedicate și persoanelor cu mobilitate redusă.
Procedurile de identificare la distanță respectă cele mai stricte standarde de securitate, confidențialitate și protecție a datelor personale, în conformitate cu legislația națională și internațională. Clienții primesc informații clare despre termenele și condițiile procesului, precum și despre modul în care datele lor vor fi gestionate.
Regulamentul încurajează entitățile financiare să adopte tehnologii moderne, care să simplifice procesele, să reducă atât costurile, cât și să îmbunătățească accesul clienților la servicii moderne, de calitate.
INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI