Sute de turiști din Moldova s-au pornit în vacanță, dar au rămas blocați în Chișinău

Why-Airlines-Cancelling-Flights

Sute de turiști moldoveni au fost puși în fața unei situații absurde, după ce zborul U5-5321, programat să decoleze în data de 7 iunie spre Tunisia, a fost anulat de către operatorul Join Up, în cooperare cu SkyUp Airlines, potrivit NextMedia.

Decizia a fost comunicată cu mai puțin de 24 de ore înainte de plecare, provocând nemulțumiri în rândul turiștilor și al agențiilor de turism.

„Este revoltător. Am avut trei familii afectate și două ore de telefon cu amenințări și strigăte din partea turiștilor”, a scris un agent

„Astăzi la 03:00 noaptea a fost trimis un mesaj că zborul a fost anulat și mutat pentru 08/06. Turiștii au fost preluați greșit de alte companii de transport, ghidul local nu răspunde, call-centerul Join Up dă numere de telefon la care nimeni nu răspunde. În final, turiștii se întorc în hotel fără să fie cazați, se sună unii pe alții, nimeni nu înțelege nimic”, a scris alt operator.


Mai mult, agenții acuză faptul că nici măcar sistemele de rezervare nu au fost actualizate la timp, iar zborul figura în continuare ca activ, inclusiv pe site-ul aeroportului. „Cei de la call center răspund ca niște roboți: scrieți în sistem, în contul personal.”

Situația a generat o criză de imagine și în rândul agențiilor.

„Noi agenții facem vânzări, dar tot noi ducem responsabilitatea. Operatorul trimite un simplu e-mail cu mai puțin de 4 ore înainte de zbor”, susține un agent de vânzări.

Într-o tentativă de clarificare, s-a comunicat ulterior că zborul din 8 iunie va fi preluat de compania Hisky, în loc de SkyUp, însă nici această informație nu a venit la timp, iar multe agenții au fost puse în dificultatea de a reacționa fără sprijin din partea operatorului.

Agenții cer oficial explicații publice și responsabilitate din partea Join Up, refuzând să mai discute „cu roboți” sau prin platforme impersonale.