Sandu, Usatîi și Stoianoglo au avut cele mai scumpe campanii electorale
Aproximativ 32 de milioane de lei au cheltuit cei 11 candidați la funcția de Președinte al Republicii Moldova în campanie electorală. Cea mai scumpă campanei, de aproximativ 10 milioane de lei, a avut-o candidatul PAS, Maia Sandu, arată un studiu realizat de compania sociologică iData.
Astfel, în perioada campaniei pentru primul tur de scrutin, Maia Sandu a cheltuit 9,98 de milioane de lei. Pe locul al doilea, cu o sumă de 6,23 de milioane de lei, se află Renato Usatîi, iar pe locul trei s-a clasat Alexandr Stoianoglo – cu 4,66 de milioane. Candidații Vasile Tarlev și Natalia Morari au cheltuit 2,4 milioane de lei și, respectiv, 1,8 milioane. Ceilalți concurenți au investit în propriile campanii sub un milion de lei, cea mai mică sumă fiind alocată de Octavian Țîcu – 293 de mii de lei.
Raportat la numărul de voturi acumulate, cea mai mare sumă per alegător a fost cheltuită de candidatul independent Natalia Morari. Este vorba de 192 de lei. Pe locul al doilea este Andrei Năstase, cu 92 de lei per vot, și Tudor Ulianovschi – 66 de lei. La polul opus se află candidații Maia Sandu, Victoria Furtună și Alexandr Stoianoglo, cu 15, 13 și, respectiv, 12 lei pentru fiecare alegător.
Potrivit companiei iData, cifrele au fost colectate în baza rapoartelor financiare depuse de concurenții electoral la CEC.
INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI