Industria germană a pierdut 100.000 de locuri de muncă într-un an

ZGRjMDQ3MGE4Nzc5MGU0ZTFkNmY5MTZiZmM5ZWFh.thumb

Criza economică în curs în Germania a costat industria din această țară peste 100.000 de locuri de muncă într-un an, sectorul auto cheie al țării fiind cel mai afectat, potrivit unei analize realizate de firma de audit și consultanță EY, citat sâmbătă de dpa, citat Agerpres.ro. 

În sectorul auto, aproximativ 45.400 de locuri de muncă au fost pierdute.

Până la sfârșitul primului trimestru, industria germană avea 5,46 milioane de angajați - cu 1,8% sau cu 101.000 mai puțin decât cu un an în urmă, potrivit studiului, care se bazează pe datele Oficiului Federal de Statistică.

Din 2019, înaintea pandemiei de coronavirus, numărul de angajați a scăzut în total cu 217.000 persoane, o scădere de 3,8%. În 2018, industria a atins un record de aproximativ 5,7 milioane de angajați.

''Companiile din industrie sunt supuse unei presiuni imense'', a declarat Jan Brorhilker, managing partner la EY. 'Competitori agresivi, în special din China, scad prețurile, piețele cheie de vânzări slăbesc, cererea în Europa stagnează la un nivel scăzut și există o incertitudine semnificativă în jurul întregii piețe din SUA. În același timp, companiile se luptă cu costuri mari - pentru energie și personal, de exemplu'', a adăugat Brorhilker.

Sunt așteptate alte 70.000 de tăieri de locuri de muncă

Pierderea de locuri de muncă va continua, a spus Brorhilker. Veniturile din industria germană au continuat să scadă ușor după o scădere importantă de la începutul anului 2024.

Brorhilker se așteaptă ca cel puțin 70.000 de locuri de muncă suplimentare să dispară până la sfârșitul anului. Companiile, în special în inginerie mecanică și auto, au inițiat programe de reducere a costurilor.

'Vom continua să auzim o mulțime de vești proaste pentru moment înainte ca lucrurile să înceapă să se îmbunătățească din nou', avertizează Brorhilker.

Performanța sectorului variază

În sectorul auto, care se confruntă cu cererea slabă, concurența chineză și trecerea la e-mobilitate, aproape 6% din locuri de muncă au fost pierdute într-un an. Ocuparea forței de muncă în sector a scăzut la circa 734.000 de persoane până la sfârșitul lunii martie.

Ocuparea forței de muncă a scăzut semnificativ și în industriile metalurgică și textilă, cu reduceri de peste 4% în fiecare dintre ele. În schimb, sectoarele chimic și farmaceutic au înregistrat pierderi minime de locuri de muncă de 0,3%.

Creșterea pe termen lung a ocupării forței de muncă în industrie

Criza din industria germană a stârnit o dezbatere despre Germania ca centru de afaceri, criticii avertizând cu privire la dezindustrializare. Cu toate acestea, pe termen lung, ocuparea forței de muncă în industrie a crescut: la sfârșitul anului 2024, era cu 3,5% sau cu 185.000 de angajați mai mult decât în 2014, potrivit Oficiului Federal de Statistică.

'Sectorul industrial german a fost adesea declarat mort, dar s-a dovedit în mod repetat a fi remarcabil de rezistent datorită bazelor sale solide', a spus managerul EY. Cu toate acestea, condițiile trebuie să se îmbunătățească: pe lângă costuri mai mici și mai puțină birocrație, este necesară consolidarea cererii interne pentru a face economia mai puțin dependentă de exporturi. Pachetul de investiții de mai multe miliarde de euro al guvernului federal ar putea oferi câteva impulsuri aici.

Sectorul auto solicită reforme

De asemenea, Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) consideră că guvernul are o responsabilitate. Presiunea de a acționa este mare, deoarece competitivitatea Germaniei ca centru de afaceri s-a erodat în ultimii ani, a declarat președinta VDA, Hildegard Muller.

'Competitivitatea și atractivitatea Germaniei ca centru de afaceri trebuie, prin urmare, să fie principiile directoare ale noului guvern federal', a avertizat ea.

Acești doi factori determină unde se fac investițiile, a insistat președinta VDA, ceea ce înseamnă unde se creează 'locuri de muncă în viitor'.

Citeşte şi..

Vezi toate