Curriculum nou de limba română pentru elevii refugiați și cei reveniți din diasporă
Elevii refugiați și cei reveniți din diasporă vor putea atinge, într-un singur an de studiu, până la trei din cele șase niveluri de cunoaștere a limbii române. Noul curriculum aprobat de Ministerul Educației și Cercetării are drept scop facilitarea integrării acestor elevi în școlile din Republica Moldova, transmite IPN.
Astfel, într-un an de studiu, elevii pot ajunge până la nivelul de utilizator independent, ceea ce le va permite să înțeleagă și să producă texte simple pe teme familiare.
Potrivit Ministerului, curriculumul la limba română pentru copiii refugiați și repatriați urmărește dezvoltarea competențelor lingvistice necesare pentru ca elevii să se integreze rapid în mediul educațional și social din țară.
Cadrele didactice vor utiliza noul curriculum pentru planificarea lecțiilor, având libertatea de a adapta conținutul și metodele de predare în funcție de nivelul de cunoaștere a limbii, vârsta și nevoile fiecărui copil.
Temele propuse sunt inspirate din viața cotidiană, iar lexicul și gramatica sunt integrate pentru a sprijini dezvoltarea comunicării reale și pentru a consolida încrederea copiilor în exprimarea orală și scrisă, se menționează într-un comunicat de presă al instituției.
Pe lângă activitățile desfășurate în clasă, programul include și activități extrașcolare, menite să îi ajute pe elevi să descopere limba și cultura română, să promoveze respectul, toleranța și diversitatea.
Curriculumul a fost elaborat în parteneriat cu UNICEF și Asociația Națională a Trainerilor Europeni din Moldova, cu sprijinul Directoratului General European pentru Protecție Civilă și Operațiuni Umanitare.
Ultimile știri
Citeşte şi..
Vezi toate