Rolex majorează prețurile ceasurilor cu până la 8% după scumpirea aurului
Rolex, cel mai mare brand elvețian de ceasuri de lux, a majorat prețurile pentru anumite modele, inclusiv cele fabricate din metale prețioase, cu până la 8%, ca reacție la o scumpire cu 27% a aurului în 2024. Un ceas Day-Date din aur galben, cu cadran negru de 40 de milimetri, costă 44.200 de euro din 1 ianuarie, față de 41.000 de euro până la sfârșitul anului trecut, potrivit site-ului Rolex din Franța. Un GMT-Master II din aur galben costă 44.600 de euro, față de 41.300 de euro, acum două zile.
Rolex mărește de obicei prețurile o dată pe an, în 1 ianuarie. Creșterile pot indica cererea pentru produse premium, costul materialelor și al forței de muncă, precum și inflația. Aurul a înregistrat în 2024 cea mai mare scumpire anuală din ultimii 14 ani - cu 27%.
Majorările din acest an sunt mai mari decât cele de anul trecut. Rolex a majorat prețurile pentru unele modele din metale prețioase cu aproximativ patru la sută în Marea Britanie, la începutul anului 2024.
Prețurile specifice fiecărei țări pentru ceasuri pot fi, de asemenea, considerate un indicator al puterii economice a unei națiuni. Cea mai mare marcă de ceasuri de lux din lume produce peste un milion de ceasuri pe an, cu vânzări de peste 10 miliarde de franci elvețieni (11 miliarde de dolari), potrivit estimărilor analiștilor.
Creșterile de prețuri în 2025 pentru modelele din oțel au fost mai puțin agresive. Un Cosmograph Daytona din oțel costă acum 16.000 de euro, față de 15.500 de euro în 2024. Prețul unui ceas de scufundare Submariner, fără dată, a crescut cu aproximativ 1,6%, la 9.500 de euro.
În timp ce cele mai recente creșteri de prețuri pot fi legate de scumpirea aurului, fluctuațiile valutare au fost un factor determinant în trecut. Rolex a majorat prețurile de două ori în Marea Britanie și Europa, în 2022, când francul elvețian s-a apreciat în raport cu lira sterlină și euro.
INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI