O zi fără acces la semnătura electronică și serviciul Mpass

business-password-manager-grand-rapids-tech-support-800x445

Sistemul de semnătură electronică și serviciul guvernamental de autentificare și control al accesului (MPass) au devenit nefuncționale de miercuri, 15 ianuarie. Joi, 16 ianuarie, Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică a anunțat că lipsa accesului a fost provocată „în urma actualizărilor recente ale sistemelor aferente infrastructurii cheilor publice”. De asemenea, instituția da asigurări că specialiștii săi „lucrează pentru remedierea acestor disfuncționalități și restabilirea completă a serviciului în cel mai scurt timp”. Problemele nu au dispărut însă nici după șapte ore de la acest anunț.

Spre seară, Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică a difuzat un comunicat în care își exprima „scuzele publice și profundul regret pentru perturbările tehnice survenite în funcționarea serviciilor de încredere calificate.

„Ne cerem scuze în mod special față de toți cetățenii, persoanele fizice, reprezentanții mediului de afaceri și funcționarii publici pentru inconveniențele create în activitatea lor zilnică. Menționăm că perturbările au apărut în contextul implementării unui program complex de modernizare și consolidare a infrastructurii de chei publice (PKI), proces esențial pentru asigurarea unui nivel superior de securitate cibernetică și pentru optimizarea performanței serviciilor furnizate”, se menționează în comunicat.

Structura guvernamentală a dat din nou asigurări că specialiștii săi depun eforturi susținute, în regim prioritar, pentru finalizarea lucrărilor de mentenanță și restabilirea funcționalității complete a serviciilor afectate.

 

INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI