CRIZA: Mai mulți angajați de la CFM nu și-au primit salariile de jumătate de an

Embed:

Criza financiară continuă la Întreprinderea de Stat "Calea Ferată a Moldovei". Mai mulți feroviari nu și-au primit salariile de jumătate de an. Angajații stației Ghidighici au primit abia în decembrie leafa pentru iulie.

Oamenii spun că sunt disperați și cred că singura soluție este un proces în instanță. De cealaltă parte, directorul interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a refuzat să comenteze.

Zinaida Sturza activează la stația Ghidighici de aproape patru decenii. Ea coordonează operațiunile ce țin de mersul trenurilor și manevrarea acestora. Pentru a ajunge la serviciu, face naveta zilnic. Vine de la Sipoteni, raionul Călărași, la peste 50 de kilometri distanță.

"Eu de la Călărași mă trezesc la ora 04:00 dimineața, mă îmbrac și vin cu trenul, ajung la 07:00 la lucru și seara mă duc cu trenul. E obositor, pierdem ore pe drum", a menționat Zinaida Sturza, transmite Moldova1.

Valentina Musteața de mai bine de două decenii este casier de marfă. Restanțele salariale îi amintesc de anul 2017, când la fel nu a primit leafa de jumătate de an.

"Salariul este foarte mic. Undeva trei ani în urmă a fost ridicat. Tariful a fost de 2400 la casier de marfă, acum e 4600. Ne descurcăm. Nu știu cum alții, eu mă bazez pe soț. A fost militar. În prezent, e la pensia militară, altfel e imposibil. Eu personal am fost la avocat, m-am consultat. Da, e costisitor să dai în judecată. Mi-a spus că sunt șanse mari de a întoarce salariul împreună cu penalitatea", spune Valentina Musteața.

Reținerile salariale afectează și alte angajate ale stației Ghidighici:

„Am pensie și salariu. Și soțul e pensionar. E greu, dar am gospodărie”;

"Mă străduiesc să iau cele necesare în casă, cât de puțin ca să am. Suntem la casă pe pământ cu păsări și ele tot trebuie hrănite, trebuie să cumpărăm. Eu lucrez cu soțul la Calea Ferată. Amândoi primim salariul odată. Mama e la pensie și mai strânge ceva bani, ea ne ajută. După, întoarcem înapoi. Aceasta e ieșirea din situație".

Moldova 1 i-a telefonat directorului interimar al CFM, Serghei Tomșa, pentru a afla când vor fi achitate restanțele salariale. Acesta a spus că nu oferă niciun comentariu pe motiv că este zi de odihnă.

Situația la Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze după luna august 2022, când a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa. Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întârziere de câteva luni. Pierderile estimative ale întreprinderii au constituit peste 180 de milioane de lei.

INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI