CEC a prezentat Metodologia de supraveghere a finanțării în mediul online
Comisia Electorală Centrală a prezentat Metodologia de control și supraveghere a finanțării campaniilor electorale în mediul online. Documentul a fost elaborat de Institutul Internațional pentru Democrație și Asistență Electorală (International IDEA).
La evenimentul de prezentare a metodologiei a fost analizată legislația Republicii Moldova în acest domeniu, diversitatea platformelor online de distribuire a publicității politice și electorale și modalitatea de monitorizare a acestora.
Experții au făcut o analiză a mediului online din țara noastră, a platformelor prin intermediul cărora poate fi distribuită publicitatea de către actorii politici, inclusiv a instrumentelor de care dispun autoritățile, pentru a obține informații de la gestionarii acestor platforme privind cheltuielile pentru publicitate.
Participanții la discuții au fost interesați de mecanismele folosite pentru o monitorizare eficientă a conținutului online, inclusiv a factorului de dezinformare.
„Discuția a fost un bun prilej de a stabili noi oportunități de monitorizare mai eficientă a publicității politice și electorale online, cât și modalități de cooperare între instituții, parteneri internaționali, experți electorali naționali și internaționali în cadrul acestor procese”, notează CEC, într-un comunicat de presă.
INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI