Bejan: Drumul Leova-Bumbăta a fost atât de scump din cauza inflației

20230608-es1_3690

Cheltuielile exorbitante pentru renovarea drumului Leova- Bumbăta se explică prin creșterea inflației. Așa a explicat costurile de aproape 3,6 milioane de euro pentru un kilometru, care au rezultat după finalizarea lucrărilor, directorul interimar al Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan. Funcționarul are statut de învinuit în dosarul intentat de Procuratura Anticorupție în acest caz, care a provocat scandal în societate.

Într-un interviu TV, Bejan a menționat că lucrările de modernizare a drumului ar fi costat mai puțin cu 36 la sută, dacă ar fi avut loc în 2021.

„Acest proiect, dacă îl divizăm sectorial, anume pe elementele de drum și ferim acea parcare de 100 de locuri de TIR și infrastructura punctului de trecere a frontierei Leova Bumbăta, păi el nu este mai scump. (...) Corect ar fi să împărțim la metru pătrat. (...) Obiectivul a costat atât, nu drumul. Are patru componente: drumul de acces, parcarea, punctul de trecerea a frontierei și drumul colector al orașului Leova. (...) Dacă le enumerăm toate separat cât costă, drumul nemijlocit nu costă mai scump decât oricare al drum”, a explicat Bejan.

El a refuzat să comenteze investigațiile Procuraturii Anticorupție și nu a putut explica de ce nu funcționează parcarea de 100 de locuri pentru TIR-uri.

„Că trec sau nu pe acolo camioane, nu este obiectivul ASD-ului. Noi suntem organ de implementare - ni s-a dat obiectiv de execuție, noi am executat”, a spus Bejan.

Drumul Leova-Bumbăta a fost dat în folosință în mai 2023. Costul lucrărilor se  ridică la 280 de milioane de lei, adică aproape 3,6 milioane de euro pentru un kilometru de drum, ceea ce îl face cel mai scump drum construit vreodată în țara noastră.

INTRĂ ȘI PE CANALUL DE TELEGRAM ZVON.MD, PENTRU A AFLA DESPRE NOILE PUBLICĂRI